دانلود مقاله فارسی

  • ۰
  • ۰

برای دانلود مقاله راه های بسیار زیادی وجود دارد . اول این که شما می توانید مستقیم از سایت خود ژ<نال مقاله را بگیرید . که باید هزینه بسیار زیادی را متحمل شوید . بعد از آن شما می توانید از سایت هایی مانند ایران پیپر با هزینه کم و در کمترین زمان ممکن مقاله خود را دانلود کنید . البته برای نوشتن مقاله باید تخصص داشتخه و اطلاعاتی در اختیار داشته باشید . که به برخی از آن ها می توانیم اشاره کنیم .

شیوه ارجاع در نوشته

هرگاه در متنِ مقاله مطلبی از یک کتاب یا خبرنامه یا . . به صورت مستقیم یا غیر مستقیم , نقل شود , باید بعداز بیان مقاله , آن را مستند ساخت . این مستندسازی شیوه‏های مختلفی داراست که در اینجا به بخش‏هایی از آن اشاره می‏شود .

در نسبت دادن , اسم مؤلف و مالک اثر , سوای لقب‌ها «آقا» , «خانم» , «استاد» , «دکتر» , «پروفسور» , آورده می‏شود , مگر در جایی که کنیه قسمتی از اسم مشخص و معلوم شده باشد ( 24 ) , مثل خواجه نصیرالدین طوسی . ( دهنوی , 1377 , ص 89 ) .

یک اثر با یک مؤلف :

بعد از آوردن نوشته , درون پرانتز : اسم مؤلف , تاریخ نشر , شماره کاغذ به ترتیب می‏آید و بعداز آن , نقطه آورده می‏شود ; نظیر : ( منطقی , 1382 , ص 27 ) .


یک اثر با بیش از یک مؤلف :

در شرایطی که تألیف دارای دو یا سه مؤلف باشد , اسم آنان به ترتیب ذکر شده در اثر , به همراه سال نشر و شماره برگه می‏آید ; ولی در اثر ها با بیش از سه مؤلف , اسم اولین مؤلف ذکر می‏شود و در ادامه آن عبارتِ «و همکاران» و بعد از آن سال تکثیر و شماره کاغذ می‏آید ; نظیر : ( سرمد , بازرگان و حجازی , 1379 , ص 50 ) یا ( نوربخش و همکاران , 1346 , ص 75 ) .


اثرها با اسم سازمان‏ها و ارگانها :

در صورتی که اثرها به اسم شرکت‏ها , انجمن‏ها , مؤسسات , اداره ها و نظیر اینها نشر یابند , در استنادکردن , به جای اسم مؤلف , اسم اداره می‏آید ; مثل : ( فرهنگستان لهجه و ادبیات فارسی , 1382 , ص 34 ) .


دو یا یک سری اثر یک مؤلف :

هرگاه به دو یا یک سری اثر حیاتی اشاره شود , تمامی آنان در درون پرانتز , و به ترتیب تاریخ تکثیر پشت سر هم می‏آیند ; نظیر : ( والاس , 1980 , ص 15 ; 1988 , ص 27 ; 1990 , ص 5 ) . و در‌صورتی‌که تعدادی اثر یک مؤلف در یک سال پخش شده باشد , اثرها متعدد وی با حروف الفبا از نیز متمایز می‏گردند ; نظیر : ( احمدی , 1365الف , ص22 ; 1365ب , ص 16 ) .

  • ۹۸/۰۴/۳۰
  • محمد رحمتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی