دانلود مقاله فارسی

  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله از سایت های معتبر یکی از سریع ترین راه ها برای نوشتن یک مقاله خوب به شمار می رود . در ادامه چگونگی آماده کردن مقدمه برای نوشتن یک مقاله را تا حدودی برای شما شرح داده اییم 
مقاله علمی معمولاً در سود پژوهش منطقی , ژرف و متمرکز نظری , عملی یا این که مختلط , به کوشش یک یا این که چندین نفر در یک مورد نو و با رویکردی نو با جهت دستیابی به نتایجی نو , تنظیم و منتشر می شود . ( اعتماد و همیاران , 1381 , ص2 ) چنین مقاله ای در واقع گزارشی است که محقق از یافته های علمی و نتیجه ها اقدامات پژوهشی خویش برای به کارگیری بقیه محققان , متخصص ها و طرفداران به دست میدهد .

تنظیم گزارش از نتیجه ها مطالعات و پژوهش های انجام یافته , یک کدام از مهم‌ترین روند پژوهشگری به شمار می‌رود ; چون چنانچه پژوهشگر نتواند دستاوردهای علمی خویش را در اختیار بقیه دانشمندان قرار دهد , پژوهش وی هر مقدار نیز که با اهمیت باشد , به ترقی دانش کمکی نخواهد کرد ; زیرا رویش و بسط هر عملی از روش ارائه و به نیز پیوستن دانشِ آماده آمده از طرف فردفرد اندیشمندان آن دانش به وقوع پیوستن مییابد .

همانگونه که پژوهشگر پیش از مبادرت به پژوهش , نیازمند دقت و بررسی یافته های علمی محققان پیشین از خویش است تا بتواند یافته های علمی خویش را بسط بخشد , سایر افراد هم می بایست بتوانند به یافته های پژوهشی وی دسترسی پیدا نمایند و با استعمال از آنان عمل های علمی خویش را اداره داده , در ترمیم و کامل شدن آن بکوشند .

از امتیازهای حیاتی یک مقاله می شود به مختصر ومفید بودن , بِروز بودن و جامع بودن آن اشاره نمود ; چون محقق می‌تواند نتایج یک سری ساله پژوهش خویش در یک رساله , پایان طومار , پژوهش , یا این که چه بسا یک کتاب را به اختصار در یک مقاله علمی ابلاغ نماید تا دانشمندان دیگر بتوانند با مطالعه آن مقاله از کلیات آن درایت یابند و در صورت نیاز بیشتر , به اصل آن پژوهش ها مراجعه نمایند .

به این مراد , امروزه نشریات گوناگونی در موضوع های گوناگون علمی - پژوهشی تکثیر می‌یابد و مقاله های به چاپ رسیده در آن‌ها , داده ها فراوانی را در اختیار علم پژوهان قرار می دهند . حتمی است پژوهشگران با شیوه پایه گذاری کردن مقاله‌ها علمی آشنا باشند تا بتوانند با به کارگیری از طرق درست , با سهولت , نتیجه ها پژوهش ها و مطالعات خویش را به صورت مقاله در اختیار هوا داران قرار دهند .

نوشتن مقاله نیازمند رعایت اصولی در بعد ها متفاوت محتوایی , ساختاری و نگارشی است .


  • ۹۸/۰۴/۲۶
  • محمد رحمتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی